3719565915_f775f31205_b

CMS pro internetové obchody

Stejně tak jako webové stránky, tak i internetové obchody tvoří jeden z nejzákladnějších stavebních kamenů internetu. Jejich počet roste exponenciální řadou a staly se natolik dostupnu záležitostí, že si je může vytvořit kdokoliv.

World Wide Web je velmi zdvořilá fráze napovídající, že internet je tu pro všechny a obzvláště pro ty, kdo mají co nabídnout. Začátky prvních e-shopů byly stejné jako u internetových stránek. Kdo je chtěl, ten si je musel sám nakódovat nebo si zaplatit zkušeného kodéra či programátora, který by to udělal za ně. Následně byla náročná správa i jakékoliv úpravy, protože je mohl provádět opět jen člověk, který rozumí internetovému jazyku. Internetové obchody měly zpočátku jen velké společnosti. Díky jednoduchým a snadno dostupným CMS se však i internetové obchody postupně staly snadno dostupné všem.

Výhody CMS pro eshopy

Internetové obchody jsou poměrně mladé. Jejich rozvoj byl však velmi rychlý, jelikož je obrovské množství obchodníků. Dokonce i maloobchodníci chtějí mít své zboží dostupné i na internetu. Zatímco s kamenným obchodem je možné oslovit jen úzký okruh lidí, s internetovým obchodem se boří hranice ve vzdálenostech a zboží lze nabízet i do zahraničí.

Shrneme si výhody, které pro uživatele představují CMS pro eshopy:

  • Vytvoření prostřednictvím WYSIWYG editoru – uživatelé nic neprogramují, funkce si nastavují v jednoduché administraci a často i funkcí “chytni a pusť“.
  • Výběr šablon – design a celkový vzhled mlze orientovat podle volných a placených šablon, které jsou pro dané CMS dostupné.
  • Přednastavené sazby – sazby daní lze nastavit v systému, stejně tak jako kompletní nastavení cen, slev, akcí a dalších nastavení.
  • Přivětivé pro SEO – CMS umožní snadné nastavení klíčových slov a přátelských URL, dále pak nastavení základních informací pro vyhledávače.
  • Automatický prodej – celý systém funguje automaticky, aniž by do něj musel uživatel jakkoliv zasahovat.
  • Neomezené možnosti produktů – uživatelé nejsou nijak omezeni možnostmi produktů a mohou jich přidávat téměř neomezené množství.
  • Rozšíření funkcí – u obchodů lze provádět rozšíření a přidávání funkcí prostřednictvím pluginů a rozšíření.

Nejlepší CMS pro internetové obchody

CSM existuje v dnešní době nespočet, mnoho společností si vytváří dokonce vlastní. My si představíme nejjpopulárnější a nejlepší CMS pro internetové obchody, jaké lze pro provoz vlastního internetového obchodu použít.

PrestaShop (prestashop.com)

Pro náročné obchodníky je jen malé množství CMS, které by svými bohatými funkcemi odpovídaly možnostem PrestaShopu. Ten obsahuje více než 310 funkcí, které usnadní podnikání, od vytváření katalogů až po různé zobrazení produktů, kontrolní mechanismy, nástroje pro bezpečnost, integrované platby, SEO nastavení aj. Výhodou PrestaShopu je také jeho široké zaměření, je vhodný pro drobné, střední i velké obchodníky. Snadná správa nijak neomezuje v použití.

Je zde snadné spravování zásob, třídění produktů a také možnost importu/exportu katalogů. Katalogy se snadno upravují a uživatel má dokonce možnost vytvořit nové prodejní kanály prostřednictvím produktových katalogů na jiných stránkách, například jako jsou eBay a Amazon. To pomůže i zlepšit hodnocení ze strany vyhledávačů

Nakupující klienti mohou snadno nastavit počet zakupovaného zboží a uživatel si může nastavit, jestli chce, aby se klientům zobrazovaly i skladové zásoby. Je zde plně podporován i cross selling, tedy zobrazení souvisejícího zboží, které může klienta přesvědčit, aby si ho zakoupil také. Samozřejmostí je zobrazování podle atributů, kategorií a názvu produktů.

Zajímavé tipy a možnosti:

  • Možnost srovnávání produktů, od nejdražšího, nejlevnějšího, podle nejlepší shody aj.
  • Vrstvená navigace, která má za cíl usnadnit zákazníkům hledání v kategoriích, o které mají zájem, a posílení SEO atributů na webu.
  • Pokročilá správa zásob, díky které lze zásoby spravovat i z více skladů, vytvářet objednávky, řídit dílčí dodávky aj.
  • Pokročilé filtrování produktů při vyhledávání.
  • Možnost nechat zákazníkům psát recenze na produkty a také možnost sdílení produktů s přáteli.

prestashop

Magento (magento.com)

Na CMS Magento funguje přes 200 tisíc obchodů a jejich počet neustále roste. Důvodem je důvěryhodnost a nezpochybnitelnost kvalit tohoto systému. Toto CMS je dostupné v mnoha podobách a uživatelé si ho mohou přizpůsobit doslova na míru podle svých potřeb, respektive podle potřeb svého podnikání. Je zcela vhodné pro rychle rostoucí byznys, ale i pro stálé nabídky produktů a služeb. Je zde poměrně snadná konfigurace, kterou zvládnou i méně zkušení uživatelé, a také celá řada nastavitelných funkcí.

Nástroje pro zvýšení prodeje jsou zde nedocenitelné. S několika nástroji lze snadno přilákat velké množství návštěvníků a zvýšit tak počet transakcí. Ovládání tohoto CMS jde doslova od ruky. Uživatel má možnost cílení na zákazníky konkrétním osobním způsobem a zároveň sledovat jejich nákupní chování. Podle toho je následně možné plánovat nejrůznější kupóny a slevy. Je zde samozřejmě podpora sociálního sdílení, která také navyšuje návštěvnost.

Snadno se zde nastavují meta tagy, přátelská URL a kompletní SEO. Profil každého zákazníka lze podrobně sledovat a lze tak mít pod palcem demografii nákupů, počet opakovaných nákupů, sledování celé historie aj.

Zajímavé tipy a možnosti:

  • Funkce pro snadnou propagaci výrobků a zvýšení návštěvnosti.
  • Možnost vytváření individuálních kuponů, kódy k odběru bulletinů a další propagační metody, které zajistí, že bude obchod aktivní z hlediska činnosti zákazníků.
  • Výběr ze stovek přidaných rozšíření, které pomohou plnit specifické funkce.
  • Konfigurace internetového obchodu pro více měn a daňové klasifikace, aby bylo možné prodávat produkty i mezinárodně.
  • Možnost nastavení bezpečných mobilních transakcí.

magento

ZenCart (zen-cart.com)

CMS, které jde trochu mimo klasické prodejní koncepty a to především svojí snadnou instalací, rychlým pochopením všech funkcí a také přehledným rozhraním. Na první místě jsou zde požadavky majitelů obchodů, celé CMS se velmi snadno a lehce nastavuje a disponuje celou řadou funkcí, které plně uspokojí především malé a střední obchodníky. Jedná se o zcela bezproblémové řešení pro většinu uživatelů.

Snadná správa zde hraje prim, pomůže k rychlému nastavení každého produktu, což zabere, díky intuitivnímu rozhraní, jen několik minut. Zákazníci zde mají možnost vkládat recenze na jednotlivé produkty. Je zde také možnost snadného řízení zásob, která umožní rychlou aktualizaci skladu.

Většina běžně používaných platebních bran se se ZenCartem automaticky integruje. Speciální platební brány se přidají a aktivují. Je zde dokonce funkce výpočtu nákladů na dopravu podle váhy, paušální sazby a nastavení daní.

Zajímavé tipy a možnosti:

  • Lze provádět pravidelný reporting, po vygenerování reportu se může uživatel snadněji rozhodovat, jak zaměří své produkty.
  • Možnost přidávání libovolného počtu produktů i kategorií.
  • Možnost přidání stahovatelného obsahu, včetně zvukových souborů a souborů PDF.
  • Velké množství volných šablon.
  • Kalendáře událostí, Facebook integrace, Google mapy a mnoho dalších funkcí, které vám mohou pomoci ke zvýšení prodeje.
  • Možnost přidání zpravodaje, bannerů, kuponů, dárkových karet a marketingových nástrojů pro správu propagační kampaně.

zencart

OsCommerce (oscommerce.com)

osCommence je založený především na jednoduchosti a bezpečném prodeji. Má snadno přístupné a dobře viditelné produktové katalogy, které klienta udrží déle na stránce. Vytvořený obchod pak nabízí intuitivní navigaci pro uživatele i klienty, spolu s praktickým nákupním košíkem umocňuje zážitek z nakupování.

Zákazníkům se navíc zobrazují automatické návrhy produktů, kromě toho mohou uživatelé jednotlivé produkty i hodnotit. CMS nabízí i funkci pro bulletiny, dále zobrazování stavů objednávek, systém pro snadnou správu obsahu, historii nákupů, emailová upozornění a upozornění na aktualizace produktu. Uživatel má možnost také spravovat více obchodů z jednoho jediného administračního rozhraní. Je zde i možnost rozptýleného prodejního modelu propojeného s více obchody pro různé oblasti s multijazyčnou podporou.

Zajímavé tipy a možnosti:

  • Srovnání produktů s cílem zjistit, co je pro zákazníky nejlepší.
  • Import/export funkcí, které snadno umožní provádět hromadné změny.
  • Možnost použití kupónů pro podporu vybraných produktů.
  • E-mailové šablony pro snadnější spojení se zákazníky.
  • Doplňky pro doplnění požadovaných funkcí.
  • Zabezpečené transakce s podporu SSL, aby byl každý nákup bezpečný.
  • Přesné kalkulace pro daně i přepravu, aby byla každá cena bezchybná.

oscommerce-logo

WordPress + Ecommerce (wordpress.org)

Pokud je někdo zvyklý na redakční systém Wordpress, tak pro něj bude nejpříjemnější mít internetový obchod právě na tomto redakčním systému. V obchod se Wordpress promění po instalaci Ecommerce pluginu, díky kterému lze snadno udělat rozhraní pro nabídku produktů. Je zde široká podpora mnoha dalších pluginů.

Je dobré poznamenat, že takovéto řešení je vhodné v případě obchodů, které mají jen malý sortiment. Jestliže je cílem uživatele vytvořit velkoobchd, tak je lepší se zaměřit na profesionální CMS. Wordpress je vhodný zejména pro maloobchodníky s úzkým zaměřením a pro jednoproduktové eshopy. Wordpress pluginů pro internetový obchod existuje celá řada, je jen na uživateli samotném, jaký z nich mu bude nejlépe vyhovovat.

Zajímavé tipy a možnosti:

  • Přehledná administrace a snadné nastavení.
  • Velká dostupnost volných šablon.
  • Libovolné rozšiřování prostřednictvím pluginů.
  • Podpora mnoha jazyků, snadné sdílení na sociálních sítích.
  • Možnost vytvoření příjemného rozhraní pro nakupující.
  • Široké možnosti nastavení plateb.

Joomla + VirtueMart (virtuemart.net)

Pokud má uživatel v lásce Joomlu, tak je pro něj ideální možností VirtueMart fungující společně s Joomlou. Tato možnost je doslova prosycena mnoha výhodami, kromě dostupnosti pluginů pro Joomlu, je to snadná správa kuponů, doprava, možnosti výpočtů, nastavení produktů a mnoho dalšího. Již samotný proces instalace je velmi snadný, zabere jen minimum času a s obchodem lze začít během několika minut.

Zajímavé tipy a možnosti:

  • Snadné vyhledávání produktů, nastavitelné řazení, zobrazení top produktů aj.
  • Snadné nastavení SEO.
  • Přehledné spravování produktů i obchodu jako celku.
  • Recenze, nastavení atributů, možnost hodnocení produktů.
  • Snadné sdílení na sítích i mezi uživateli.
  • Ideální volba pro uživatele Joomly.

virtuemart

Pokud jste nenašli mezi našimi CMS vaše populární, tak je to tím, že jich existuje již opravdu mnoho. V základech si snaží konkurovat a nabízet svým uživatelům stejné výhody. Jen těžko lze označit jednu možnost za nejlepší. Je na každém, na jaké CMS si zvykne, výběr by měl však vždy korespondovat především s požadavky uživatele. Pokud se vybere podle potřeb podnikání, tak bude provoz obchodu snadný a nenáročný.